Yhdistyksen toiminta

Keski-Suomen Autismiyhdistyksen ryhmätoimintaan osallistuminen edellyttää yhdistyksen jäsenyyttä.

Jäsenmaksu vuodelle 2024 on 35 €, jonka lisäksi kannatus- ja perhejäsenyys on 5 €. Keski-Suomen Autismiyhdistyksen jäseneksi voi liittyä Autismiliiton nettisivulla: https://www.autismiliitto.fi/jasenyhdistykset/liity_jaseneksi

Perhejäsen on jäsen, joka asuu samassa taloudessa, jossa on jo varsinainen jäsen, joka saa Autismi-lehden. Perhejäsenyyteen ei kuulu lehteä. Perhejäseneksi ei siis voi liittyä ainoana jäsenenä taloudessa.

Keski-Suomen Autismiyhdistys on Autismiliitto ry:n jäsenyhdistys. Autismiliittoon ei voi kuulua suoraan henkilöjäsenenä, vaan ainoastaan paikallisyhdistyksen kautta. Lue lisää Autismiliitosta: https://www.autismiliitto.fi

Ryhmätoimintaa

Vertaisryhmien toiminta jatkuu nykyinen yhteiskunnallinen tilanne sekä rajoitustoimenpiteet huomioon ottaen. Tulethan kokoontumisiimme mukaan vain terveenä sekä huolehtien turvaväleistä ja käsihygieniasta.

Keskusteluryhmä neurokirjon aikuisille

• 18 vuotta täyttäneiden neurokirjolaisten vertaistuellisessa ryhmässä keskustellaan esim. ryhmäläisten erityismielenkiinnonkohteista, tai muista sillä hetkellä mielessä olevista asioista. Ryhmässä käydään myös läpi vinkkejä toimivaan arjenhallintaan, sekä järjestetään mielekästä vapaa-ajan toimintaa osallistujien toiveita kuunnellen.
  • Mikäli haluat osallistua ryhmään, tai lisätietoja, ota yhteyttä ryhmän vetäjänä toimivaan Maxiin, p. 040 172 0202
  • Ryhmä löytyy somesta:
    • Instagram: awtistic_jyvaskyla
    • Discord-palvelin ryhmässä kävijöille

Taide- ja käsityöryhmä neurokirjon aikuisille

• 18 vuotta täyttäneiden neurokirjolaisten vertaistuellisessa ryhmässä keskustellaan taiteellisen tekemisen ohessa.
  • Halutessasi tuo omat taidetarvikkeet tai käsityö mukanasi. Tapaamiseen voi myös tulla vain viettämään aikaa tai juttelemaan.
  • Mikäli haluat osallistua ryhmään, tai lisätietoja, ota yhteyttä ryhmän vetäjänä toimivaan Maxiin p. 040 172 0202
  • Ryhmä löytyy somesta:
    • Instagram: awtistic_jyvaskyla
    • Discord-palvelin ryhmässä kävijöille

Asperger-henkilöiden puolisoiden vertaisryhmä

• Vertaisohjattua toimintaa, jonka sisältö muotoutuu osallistujien toiveiden mukaan.
  • Ota yhteyttä aspuolisot(at)gmail.com

Vanhempainryhmät

• Vertaisohjatut ryhmät autismikirjon lapsen, nuoren tai jo aikuistuneen lapsen vanhemmille. Voit tulla ryhmiin mukaan ilman ennakkoilmoittautumista.
  • Jyväskylässä kokoontuva ryhmä:
    Aika: Torstaina 26.10.2023 klo 18-20. (Ennakkoilmoittautuminen sähköpostiosoitteeseen ksautismi@gmail.com)
    Paikka: Kansalaistoiminnankeskus Matara (Matarankatu 6, Jyväskylä). Tervetuloa mukaan!
    Ryhmänvetäjä: Silja Alankola 044 325 1412
  • Venäjänkielinen ryhmä kokoontuu Yrttisuon perhepuistossa. Lisätietoja Lea Shukina 040 167 4535

Uintiryhmät

• Jos haluat mukaan, ota yhteyttä Silja Alankolaan: silja.alankola(at)gmail.com.
  • Ryhmään tuleminen vaatii ehdottomasti etukäteisilmoittautumisen, koska puku- ja pesuhuonetilat ovat rajalliset sekä sisälle mennään aina yhtä aikaa, koska ovet ovat lukossa.
  • Uintiryhmiä on kaksi, jotka kokoontuvat vuoroviikoin perjantaisin klo 18.00-20.00. Uimahalli on entiseen tapaan Oppimis- ja ohjauskeskus Valteri, Onervassa (Kukkumäentie 27, Jyväskylä).
  • Jokaisella tulee olla täysi-ikäinen avustaja, joka on koko ajan vastuussa uimaristaan. Uintivuorolla ei ole valvojaa.
  • Omavastuu uinneista 50 €/ lukukausi / perhe. Uintiryhmät on tarkoitettu vain yhdistyksen jäsenille.

Muu toiminta

Yhdistyksemme järjestää myös koulutuksia, luentoja ja virkistystoimintaa.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠